Medietilsynet mener Norge bør innføre en elektronisk ID på sosiale medier, helst basert på en felles europeisk standard. Foto 15 sekunder / Medietilsynet

Medietilsynet støtter forbud mot målrettet markedsføring mot unge

Barn og unge er en sårbar gruppe som det er viktig å beskytte mot uønsket sporing og målretting av annonser, og Medietilsynet ønsker et forbud mot målrettet markedsføring mot mindreårige. – Vi mener imidlertid det er uhensiktsmessig å forby målrettet markedsføring mot alle, slik flertallet i Personvernkommisjonen ønsker å utrede, sier Mari Velsand, direktør i...

Dette innholdet er for medlemmer.
Bli abonnent!
Already a member? Logg inn her

Våre siste saker her:

Klar til 17. mai? Sjekk disse fem tingene først
17. mai er rett rundt hjørnet – er uteplassen, grillen og bunadsskjorten klar?...
Betydelig lavere matprisvekst i april
Årsprisveksten på matvarer og alkoholfrie drikkevarer falt fra 8,7 prosent i...
Bli med på instagramkonkurransen 2025
Har du et bilde du er ekstra fornøyd med fra en tidligere 17. mai-feiring? Nå...
NAF: Vil koste 72 milliarder kroner å fjerne bompengegjelda
Bompengeselskapene har nå hele 72,1 milliarder kroner i gjeld. Gjelden har økt...